wtorek, 26 czerwca 2012

Szpinakowo :)

To był szpinakowy weekend! Zaczęło się od pesto ze szpinaku a skończyło na.... no właśnie! Były naleśniki, makaron w sosie szpinakowym, zielony koktajl i na koniec majonez szpinakowy!

Prawie cały weekend spędziłam w kuchni, a to za sprawą nowego blendera i dużych ilości szpinaku w lodówce :)

Na początek pesto ze szpinaku. Miałam ochotę na pastę do chleba na śniadanie i oto co mi wyszło.


Składniki:
  • 1 i 1/2 opakowania młodych liści szpinaku (razem 375 g)
  • 1-2 ząbki czosnku (przy 2 ząbkach czosnku jego smak będzie bardzo wyczuwalny)
  • 6 orzechów włoskich
  • 2-3 łyżki oliwy z pestek winogron (choć może być dowolna wedle gustu:))
  • sól i pieprz do smaku
Wszystko razem miksujemy na gładką masę. Ja najpierw zmiksowałam czosnek, orzechy, oliwę i około 1/2 części szpinaku na idealnie gładką masę. Drugą część szpinaku zmiksowałam na większe kawałeczki, tak by było go widać. Obie części wymieszałam i dodałam soli i pieprzu do smaku.
Pyszności po prostu :D

W kolejnych postach opiszę kolejne potrawy, które zrobiłam z tą pastą!

SMACZNEGO!


3 komentarze:

  1. W połowie lipca planuję sobie zrobić miesiąc bezglutenowy więc ten blog będzie moją skarbnicą ;) bo jakoś tak ciężko mi znaleźć przepisy a nie tylko suchą teorie "czego ludziom z nietolerancją glutenu nie wolno" (nie jestem chora a jedynie chce sobie odciążyć organizm)

    Jeśli by ci nie przeszkadzało to mogłabyś dodać banerek do vegespot.pl obok tych z durszlakiem i zmiksowanymi? Dużo miejsca nie zajmie a pomoże to w promocji serwisu (czyli też twoich notek). Tutaj link do listy: http://vegespot.pl/strona/gadgets/ (jeśli żaden się nie podoba lub chcesz konkretny rozmiar to pisz a przygotuję ;) )

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie im wiecej czosnku, tym lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Banerek dodany:) niestety mam tu jeszcze dość mało przepisów, ale jakbyś potrzebowała rady, podpowiedzi to zapraszam i służę wiedzą:)

    @Maggie - ja też kocham czosnek i dodaję go zwykle w większej ilości niż inni;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...