środa, 20 czerwca 2012

Zupa z pokrzywy

Letnie spacery i bogactwo ziół na naszych polskich łąkach zaowocowało kolejną nowością kulinarną dla mnie.
Pokrzywa - do tej pory znałam tylko herbatę z pokrzywy, ale kiedyś słyszałam jak moja babcia opowiadała o zupie pokrzywowej. Ponieważ nie miała nigdzie spisanego przepisu postanowiłam, jak to ja, poeksperymentować. Nie martwcie się - młode rośliny nie parzą :)

Zatem zebrałam młodziutkie pokrzywy i oto co mi wyszło:


Składniki:

  • młodziutkie pokrzywy - same najmłodsze listki - około 20 pokrzyw
  • 1 gałązka świeżego lubczyku
  • 4 młode średnie ziemniaki
  • 2 marchewki
  • 1/2 kalarepy
  • 15 młodych liści botwiny
  • 1 mała cebula
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 kostka bulionu warzywnego
  • pieprz i sól do smaku
Warzywa kroimy w kostkę. Liście botwiny i pokrzywy kroimy w paski. 
Do gotującej się wody wrzucamy kostkę bulionu warzywnego, gałązkę lubczyku i marchewkę. Po około 10-15 minutach dodajemy cebulę, kalarepę, liście botwiny i pokrzywy oraz oliwę. Gdy warzywa będą prawie ugotowane dodajemy ziemniaki. Na koniec solimy i pieprzymy do smaku.

Ciekawa jestem, kto z Was się odważy... 



SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...