poniedziałek, 24 września 2012

BROWNIE - z fasoli...

Najszybsze i najłatwiejsze brownie - bez mąki, bez nabiału, bez orzechów! 
Alergicy mogą zacząć zacierać ręce :)

Jest to bardzo specjalne ciasto. Jak wiecie na co dzień jem jajka, mleko itp. a na Ciasto w Miasto miało być wegańsko... Ile czasu spędziłam w kuchni i ile zakalców przyrządziłam :) wiem tylko ja i najbliżsi! To oni jedli, słuchali i wspierali - za co bardzo DZIEKUJĘ!

Efektem tego pysznego eksperymentu jest czekoladowe brownie z fasoli:




Składniki na ciasto:
  • fasola czerwona z puszki (można też samemu ugotować) 250 g
  • 3 łyżki musu z dyni (dynie pieczemy w piekarniku przez około 40 minut w 200 stopniach) 
  • 35-40 g mleka kokosowego w proszku (dostępne np. w Carrefour na dziale "Kuchnie Świata")
  • 1/2 szklanki mleka sojowego lub ryżowego
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3-4 czubate łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • świeże liście melisy do dekoracji
Składniki na polewę:
  • 3-4 czubate łyżki kakao
  • 1/3 szklanki mleka sojowego lub ryżowego
  • 1/3 szklanki cukru
  • 3 czubate łyżki margaryny roślinnej

Fasolę z puszki należy opłukać z zalewy i zmielić w maszynce do mielenia lub zmiksować w blenderze. Ja całe ciasto miksowałam, ale można też przygotować je tradycyjnie mieszając.  
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy/miksujemy. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i  wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy 30-40 minut.

* Uwaga! Ciasta nie jest dużo. Z tej ilości starcza na blachę wielkości około 24x24 cm
** inspirację do przepisu wzięłam ze strony Dietetycznych Sióstr! czyli TU!

Na "Ciasto w Miasto" przygotowałam trzy wersje tego ciasta:
  1. klasyczne czekoladowe - jak w przepisie powyżej 
  2. pomarańczowe - do masy na ciasto dodałam skórkę pomarańczową kandyzowaną - 4 łyżeczki a do polewy zamiast mleka soku pomarańczowego + skórka na dekorację
  3. chilli - zarówno do masy jak i do polewy dodałam sproszkowanej papryczki chilli - do masy 1/2 łyżeczki a do polewy szczypta :)





 SMACZNEGO!

6 komentarzy:

  1. Byłam, jadłam i wzięłam przepis. Ciacho pyszne,
    pozdro i do zobaczenia na kolejnym "Cieście" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sądzisz że bez musu z dyni też by dobrze wyszło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno! możesz dodać zmiksowanego banana, chodzi o to by zagęścić masę.

      Usuń
  3. Wiesz co Ola ja nie widziałam że masz bloga... wszytko wygląda pyszne:) mmmm

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...