niedziela, 29 lipca 2012

Rasta sniadanie - czyli sadzone inaczej!

Zainspirowana zdjęciem, jakie wkleiła mi koleżanka na tablicy na FB postanowiłam wypróbować nowy sposób na jajka. Link do zdjęcia :)

No ale nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie zmieniła. Zamiast robić sadzone, zrobiłam coś w rodzaju omletu, może jajecznicy.. oceńcie sami!
A Rasta, bo jak zobaczyłam te kolorki to od razu włączyłam rytmy reggae... :)


Składniki:

  • 2 jajka
  • 3 łyżki oliwy
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/2 żółtej papryki
  • 1/2 zielonej papryki
  • 1/2 małej cebuli
  • sól i pieprz do smaku
  • szczypiorek do dekoracji 

Paprykę kroimy na pół i z każdej odcinamy po dwa plastry szerokości około 1 cm. Cebulę i pozostałą część papryki  kroimy w drobną kostkę. 
W małym garnuszku na oliwie podsmażamy paprykę i cebulę. Dodajemy sól i pieprz. Po kilku minutach zdejmujemy garnek z ognia i studzimy warzywa. 
Jajka mieszamy z ostygniętymi warzywami. Krążki papryki układamy na rozgrzanej patelni i nakładamy do środka masę z jajek. 
Smażymy pod przykryciem na małym ogniu. Po około 5-10 minutach (jak masa jajeczna zetnie się w papryce), przekładamy je na około minuty na drugą stronę. Gotowe :)


SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Jakie megaśne cudeńka! Super! Tylko jak zastąpić w tym jajko? Myślisz, że tofu wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo rzadko używam tofu w kuchni - może czas by to zmienić :) jeśli zachowa się jak zwykły ser to powinno wystarczyć, bo wtedy wszystkie składniki się skleją. powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo inspirujące :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...